Egyoldalas weboldal

Konténer szállító céges weboldal

Felkészülés

Az ügyfelem meglévő cégének kívánt online elérést, hisz magára valamit is adó vállalkozónak, cégnek, már rendelkeznie kell a 21. században saját weboldallal, ahol az ügyfelek rátalálhatnak, utána nézhetnek. Nagyban növeli a hitelességet, ha jelen van a vállalkozásod a világhálón.

A céges arculat adott volt. Az ügyfél nem szándékozott sok tartalmat, információt elhelyezni az oldalon, hisz úgyis mindig megkérezik tőle azokat telefonon. Megállapottunk hát, hogy egy egyoldalas honlap tökéletes lesz számára. Ez annyit tesz, hogy minden tartalom egy lapon helyezkedik el és a menüből belső ugrópontok, azaz horgonyok segítségével lehet navigálni a kívánt részhez.

Kaptam egy szórólapot és egy névjegykártyát, melyről levettem a színeket, és digitalizáltam a logót. 

névjegykártya

Háttérmunka - Képkeresés az interneten

Ezután nekiálltam a képkeresésnek. Számos oldal kínál képeket, például a Shutterstock. Itt találhatsz  ingyenesen, akár kereskedelmi célra is felhasználható képeket, vektorgrafikus ábrákat, mockupokat. Ám figyelni kell, mert sok esetben korlátozott a licence, még ha free kategóriába esik is. 

Sajnos a konténeres képek böngészése közben nem járta sikerrel, mert persze a jobbak fizetőseknek bizonyultak. Akadt azért pár, amivel a látványterv elkészítéséhez feldíszíthettem az oldalt.

Sokaknak nem vettem hasznát a projekt során, de később felhasználhatom még őket.

Licence free képek. A maguk nemében csodaszépek, igaz?

A Freepik és a Pixabay jóvoltából.

Weboldal Látványterve

Kivételesen gyorsan haladtam. A személyes találkozón megbeszéltek szerinti tartalommal felépítettem a drótvázat, és az arculati színekkel beállítottam a hátteret.  Az előző napokban beszerzett fotókkal és releváns címekkel, lorum ipsum tartalommal töltöttem ki a drótvázat.

Majd az első hét végére meg is született a látványterv:

Weboldal készül

Az ügyfelemnek tetszett a design. Most hogy látta, már ő is el tudta képzelni a végeredményt. Megbeszéltük mire van még szükség, így nem volt más hátra, mint hogy várok a képekre, árlistára és néhány további adatra. 

Ám közben nem tétlenkedtem. Nekiálltam a responsivitásnak, azaz hogy tableten és mobilon is jól mutasson. Ezzel néhol a betűméret csökkentésre került, néhány tartalom kikerült, átrendeződött stb.

A kapott képeket szintén módosítani kellett, például hogy a fájl méretek ne legyenek 150 kb-nál nagyobbak, a gyorsabb oldal töltődés értekében. Néhol állítottam a színeken is. Nézd meg mire képes a Photoshop egy fakó kép átalakításánál, ha csupán a telítettséget módosítod:

Bekerült még egy árlista is a vállalkozás weboldalára táblázatos formában, aminek formázásával és  a responzivitásával bizony megküzdöttem. Lett egy teljesen alap html kódokkal készült táblázat, melyben semmi díszítés. Mégis mennyi időmbe került?! Hálát adhatunk a tartalomépítő rendszereknek. Bár így számos konkurencia van a weboldaltervezés terén, de valljuk be, azért lekódolni egy weboldalt nem kis munka volt régen. 

Utómunkák

Mikor összeállt a végleges tartalom, ellenőriztem és javítottam a responzivitást.

A widgetek, más néven bővítmények (cookie figyelmeztetés, statisztika mérés, kapcsolati űrlap) beszerzése és beállítása, az adatvédelmi tájékoztató elkészítése, és főleg az alap keresőoptimalizálást (SEO) segítő kulcsszavak és meta adatok kitöltése bizony még a weboldal elkészülte után is jelentős mennyiségű munkát igényelnek.

Elégedett vagyok a végeredménnyel. Ha volt lelkesedésed idáig elolvasni like-olj, majd  kattints a képre, és nézd meg miről is írtam ennyit.